środa, 23 kwietnia 2014

Pieczeń z żurawiną i serem camembert.


Szybka i ciekawa alternatywa dla wędliny kupowanej w sklepach. Fajnie wygląda i jest przepyszna.
Można po swojemu modernizować zawartość pieczeni i np zamiast żurawiny dodać pokrojone pieczarki- wszystko co lubicie. Przepis ściągnęłam z tablicy korkowej w kuchni mojej koleżanki. Od razu wpadł mi w oko a podobno wisiał już tam jakiś czas i nikt go jeszcze nie wypróbował :)

Składniki:
- ok 1 kg mięsa mielonego z indyka
- 2 serki camembert
- 3/4 szklanki suszonej żurawiny
- 1 jajko
- 1/2 szklanki bułki tartej
- średnia cebula
- sól, pieprz, zioła do wyboru (u mnie majeranek)

Przygotowanie:
1. Mięso wyrabiamy z bułką tartą i jajkiem.
2. Dodajemy przyprawy i żurawinę i jakiś czas wyrabiamy.
3. Gdy składniki się dobrze połączą w jednolitą masę, dodajemy pokrojone w dość grubą kostkę serki (ja dodałam 1,5 serka)
4. Pieczemy w formie posmarowanej olejem i wysypaną bułką tartą.
5.  Pieczemy 1 h 15 min w 180 stopniach ale pierwsze 20 min zapiekałam w 200 stopniach.
Oczywiście termoobiegi krótszy czas- wierzch pieczeni ma być brązowy.

Jeśli zauważycie że mięsko się trochę skurczyło i w przestrzeni w blaszce pojawił się płyn, to się nie martwcie- wystarczy po upieczeniu odlać.
Z formy wyciągamy dopiero po całkowitym wystygnięciu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz